HOW TO GET RID OF ACNE

Follow me on MY BLOG 


I think beauty lies in the skin and to me, healthy and acne-less skin is what I care about most. 

The last few days I have been sleeping in strange pattern and eating out of diet so basically, acnes are throwing a christmas party on my face and it drives me crazy. So I did some research on healthy eating and found many interesting tips on what to eat for a healthy skin that I am dying to share with you guys.

This post will be written in ENGLISHVIETNAMESE, well, for no particular reason, just like the way I chose Rosie Huntington-Whiteley's photo as my post cover!

PART I: FROM DR.JESSICA WU, DERMATOLOGIST, AUTHOR OF FEED YOUR FACE

PHẦN I: BÁC SỸ JESSICA WU, CHUYÊN KHOA DA LIỄU, TÁC GIẢ CỦA FEED YOUR FACE

1. DAIRY IS NOT A FRIEND

1. ĐỪNG COI SỮA LÀ BẠN


Dairy products, even organic, contain cow hormones which stimulates our bodies' hormones, making our skin oilier and creates more clogged pores.

Almond or soya milk, on the other hand, are much healthier for the skin. But if cheese and yogurt are a must, at least choose organic, nonfat or skim milk & be sure to get your calcium elsewhere.

KHÔNG NÊN: ăn nhiều thực phẩm làm từ sữa bò vì trong đó chứa hóc môn khiến da dầu và gây tắc lỗ chân lông dẫn dến mụn trứng cá.

NÊN: uống sữa đậu nành hoặc sữa làm từ hạnh nhân để tránh mụn. Tuy nhiên nếu bạn không thể bỏ pho mát hay sữa chua trong những bữa ăn thì tốt nhất là bạn nên chọn loại ít béo hoặc hữu cơ (organic) và đừng quên bổ sung đủ lượng can xi cho cơ thể bằng các cách khác thay vì uống quá nhiều sữa.

2. LOW ON WHITE CARBS

2. CHẾ ĐỘ LOW CARBS (CARBOHYDRATES)


Sugar, pasta, white rice, potatoes and all types of pastry are high in carbs, which can increase androgen level (acne-causing "male" hormones that stimulates oil glands) in just 1 week.

If you must, try consuming them with a protein so you'll eat less of it, like, adding beef to pasta.

KHÔNG NÊN: dùng thức ăn có lượng carbs cao như đường, spaghetti, cơm, khoai tây và các loại bánh mỳ, bánh ngọt (hầu hết các chất bột đều chứa lượng carbs rất cao). Với chế độ ăn high carbs chỉ trong 1 tuần, bạn không những tăng cân rất nhanh mà chắc chắn sẽ khốn khổ vì mụn trứng cá.

NÊN: dùng thức ăn có lượng carbs cao cùng với đồ ăn giàu protein như các loại thịt để bạn giảm lượng đồ ăn high carbs nạp vào cơ thể.

3. MORE ZINC

3. THÊM CHẤT KẼM


Zinc scientifically proven to be able to fight acne-causing bacterias. It is found in lean red meat(especially beef & lamb), lentils, kidney beans & oysters.

CAUTION: avoid zinc supplements as too much zinc can be toxic. So it is better to get your zinc through healthy food.

NÊN: Ăn thức ăn chứa nhiều kẽm như thịt nạc ( đặc biệt là thịt bò và thịt cừu), các loại đậu và hàu vì kẽm có khả năng diệt vi khuẩn gây mụn.

KHÔNG NÊN: bổ sung chất kẽm qua thuốc mà chỉ nên bổ sung qua thức ăn vì quá nhiều kẽm trong cơ thể có thể gây nguy hiểm.

PART II: 10 MUST-HAVE FOOD FOR FLAWLESS SKIN

PHẦN II: 10 LOẠI THỨC ĂN CHO LÀN DA HOÀN HẢO

1. ALMONDS/HẠNH NHÂN:


2. CARROTS/CÀ RỐT:


3. DARK CHOCOLATE/SÔ-CÔ-LA ĐEN:


4. FLAXSEEDS/HẠT LANH:


5. GREEN TEA/TRÀ XANH:


6. SAFFLOWER OIL/DẦU CÂY RUM:


7. SWEET POTATOES (NOT REGULAR POTATOES)
   KHOAI LANG (KHÔNG DÙNG KHOAI TÂY)


8. TOMATOES/CÀ CHUA:


9. SPINACH/RAU CHÂN VỊT:


10. CANNED TUNA/CÁ NGỪ ĐÓNG HỘP:


Anyways...

I haven't been on youtube for so long. And yesterday I came across theDOMINICshow's "Procrastinate" v-log  and my tummy hurt from too much laughing. 


I have been one of his biggest fan ever since ABDC and I mean, "STUDY or NO STUDY?", hasn't it always been one of our biggest dilemma?!


Check it out!



Follow me on MY BLOG 

1 comment:

Share your thoughts...